[O2] żywotność żarówek H7

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zbigniew147
    Rider
    • 2008
    • 482

    #26
    Zamieszczone przez Krzych
    Może wypowiedzą się użytkownicy którym szybko padają żarówki, po jakich drogach jeżdżą?
    No to ja rozpocznę:
    miasto, odcinki 7 km stanowią 70% mojego sposobu użytkowania.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez bobolino
      odpalanie przy włączonych światłach to "zabójstwo"
      i dlatego min. wyłączyłem sobie skandynawski tryb
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #28
        Zamieszczone przez bobolino
        a odpalanie przy włączonych światłach to "zabójstwo".
        Nie zgadzam się z tobą. Codziennie przez 1,5 roku odpalam auto dwa razy na światłach w trybie skandynawskim i żarówki nie palą mi się. Powiem więcej, skandynawski tryb daje około 90% napięcia na żarówki.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez AdamB
          Zamieszczone przez bobolino
          a odpalanie przy włączonych światłach to "zabójstwo".
          Nie zgadzam się z tobą. Codziennie przez 1,5 roku odpalam auto dwa razy na światłach w trybie skandynawskim i żarówki nie palą mi się. Powiem więcej, skandynawski tryb daje około 90% napięcia na żarówki.
          są tacu, którzy odpalają samochód wielokrotnie częściej w ciągu dnia.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • _only_
            Classic
            • 2009
            • 18

            #30
            Mam 58 tkm przelotu w tej chwili. Jeżdże w zasadzie 90% po mieście. Dobre kilka razy odpalam samochód dziennie. H7 w moich soczewkach wymieniałem do tej pory 5 razy, w tym 5ty dokładnie miesiąc temu. Zwykłe ori albo philips premium itp wytrzymało u mnie max 18k km (2 razy) i do tego świeci niestety @#ujowo. Teraz mam OSRAM NIGHT BREAKER od 3k km i generalnie te wymieniłem trzeci raz co 10k km średnio. Różnica niestety jest mocno zauważalna na korzyśc tych +% kosztem prawie 2x mniejszej żywotności o czym piszą koledzy. Zaczynam powoli żałować, że nie dołożylem xenonów bo po zmroku ma to olbrzymie znaczenie. Jesien zima palą się nieco szybciej, latem starczają na nieco więcej, ale to moja subiektywna opinia. Zaznaczam, że jeżdżę dość dużo na światłach dziennych. Od nowości wymieniłem lewy stop przy 50k no i roszada wokół h7. Nie sądzę żeby u mnie było coś nie tak, tak czy siak h7 w mijania O2 FL starcza na max rok.

            Komentarz

            • Set
              Ambiente
              • 2010
              • 113

              #31
              Zamieszczone przez _only_
              . Zaczynam powoli żałować, że nie dołożylem xenonów bo po zmroku ma to olbrzymie znaczenie. Jesien zima palą się nieco szybciej, latem starczają na nieco więcej, ale to moja subiektywna opinia.
              Dlatego masa ludzi instaluje HIDy i się nie przyznaje do tego.
              Mały koszt, a widoczność lepsza.
              Gorzej, że zaczyna to być normą.
              Ostatnio byłem u znajomego w warsztacie i się zdziwił, że nie chcę zainstalować HID.
              Mówi, że do większosci aut nowych instaluje, jak nie mają ksenonów.
              Pytałem się go, czy ludzie nie mają do niego pretensji jak mandaty płacą - odpowiedział, że jakoś nigdy nie miał z tego powodu kłopotów i nikt mandatu nie zapłacił.
              On sam i jego mechanicy i rodziny w samochodach mają Hidy i jeżdżą po kilka lat.

              Zaczynam się zastanawiać, czytając w/w wiadomosci, czy koszt dobrych żarówek nie pokryje mandatu jakby zainstalować po gwarancji Hidy :?:

              Komentarz

              • Kapuhy
                Ambiente
                • 2008
                • 132

                #32
                Ja mam tryb skandynawski ustawiony na 60% mocy na żarówkach H7 Philips Blue Vision. Ostatnio po dwóch latach zmieniłem sam obie żarówki na nowe, bo już chyba czas. Kiedyś używałem Osramy i padały co kilka miesięcy.

                Komentarz

                • vaz
                  Elegance
                  • 2010
                  • 799
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Żywotność żarówek oznaczana jest dla napięcia 13,2V . Wzrost napięcia o 0,5V skraca żywotność żarówek aż o 50% (!!!) . Kolejnym czynnikiem jest jazda po złych drogach kiedy dochodzi do zjawiska "strząsania żarnika" . Dalej , żarówki o podwyższonej światłości mają krótszy czas działania ze względu na krótszy żarnik. Suma tych czynników może spowodować diametralne skrócenie żywotności żarówek . Można sprawdzić napięcie na kostce zasilającej żarówki - jeśli wynosi około 13,7V to na dzień dobry czas działania żarówki będzie 50% krótszy .
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #34
                    trzeba jeszcze dodać liczbę odpaleń żarówki. Chwilowy prąd płynący w obwodzie w chwili zapłonu jest 14 razy wyższy od nominalnego...
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #35
                      Zamieszczone przez vaz
                      Można sprawdzić napięcie na kostce zasilającej żarówki - jeśli wynosi około 13,7V to na dzień dobry czas działania żarówki będzie 50% krótszy .
                      W nowym aucie na 100% będzie takie napięcie albo i trochę więcej pod 14V i co z tym zrobisz?
                      To jest normalne napięcie pracy w instalacji.
                      W miarę upływu czasu eksploatacji auta to napięcie nieznacznie spada w wyniku spadku napięcia na elementach składowych instalacji elektrycznej auta: akumulator -> stacyjka -> wyłącznik świateł -> przełącznik pod kierownicą -> bezpieczniki -> żarówki w reflektorach.
                      Efektem czego na żarówkach będzie niższe np. 12V i tu się zgodzę, że przy niższym napięciu trwałość żarówki będzie większa.
                      Z ciekawości zróbcie sobie w swoich autach pomiar napięcia na samej żarówce reflektora przy zapalonym silniku.
                      Ciekaw jestem wyników w zależności od wieku auta.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • vaz
                        Elegance
                        • 2010
                        • 799
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        [quote="Krzych"]
                        Zamieszczone przez vaz
                        Można sprawdzić napięcie na kostce zasilającej żarówki - jeśli wynosi około 13,7V to na dzień dobry czas działania żarówki będzie 50% krótszy .
                        W nowym aucie na 100% będzie takie napięcie albo i trochę więcej pod 14V i co z tym zrobisz?

                        w niektórych samochodach montowane są lub można dokupić przewody oporowe przed żarówkami , które zmniejszają napięcie na żarówkach :idea:
                        Np. takie
                        Antyfotoradar Valentine1
                        Harry II Classic+Sirio ML145

                        Komentarz

                        • czernobyl
                          L&K
                          • 2008
                          • 1276
                          • Octavia III (5E3)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez vaz
                          W nowym aucie na 100% będzie takie napięcie albo i trochę więcej pod 14V i co z tym zrobisz?
                          philips ecovision dają radę w takich sytuacjach - w lacetti żony wszystkie żarówki paliły się po max. 4 tygodniach - wkurzony nakazałem zakup P EV i mam spokój od maja ub. r.

                          Komentarz

                          • zbigniew147
                            Rider
                            • 2008
                            • 482

                            #38
                            Zamieszczone przez czernobyl
                            philips ecovision
                            a jak ze strumieniem światła? mocno świecą?

                            Komentarz

                            • bzyq_74
                              RS
                              • 2008
                              • 3467
                              • Volkswagen
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                              #39
                              Oryginały padły mi po 10 miesiącach (przebieg 25kkm).
                              Potem wsadziłem Osram blue 20% i są do dziś tj (14mies. i zrobiły 30kkm).
                              Używam dziennych więc żywotność jest nieadekwatna do tych co jeźdżą tylko na H7.
                              MARCIN
                              Mój szkodnik

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Zamieszczone przez bzyq_74
                                Używam dziennych więc żywotność jest nieadekwatna do tych co jeźdżą tylko na H7.
                                z tego powodu ewentualnie pomyślałbym o jakichś dziennych do siebie...
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Flame
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 898

                                  #41
                                  Nie widzę specjalnej różnicy w poprzednim aucie też miałem H7 i średnia raz na rok też była zachowana, więc tu w Skodzie to nie zmienia różnicy, gdzie też już raz wymieniłem.

                                  Wkładanie tych wszystkie super żarówek które świecą trzy miesiące moim zdaniem bez sensu. Jeżeli ktoś rzeczywiście jeździ tyle po nie oświetlonych drogach wieczorami i nocami, to niech lepiej rzeczywiście sobie odłoży na ksenony.

                                  A z dziennymi to niektórym powinni przeszkolenie zrobić z używania, sam jeżdżę na nich kiedy tylko mogę, ale jak widzę przy szarówce i lejącym deszczu klienta z dziennymi to mnie krew zalewa.
                                  ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                                  ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                                  ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                                  Komentarz

                                  • piociel
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 526
                                    • Volkswagen

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Flame
                                    A z dziennymi to niektórym powinni przeszkolenie zrobić z używania, sam jeżdżę na nich kiedy tylko mogę, ale jak widzę przy szarówce i lejącym deszczu klienta z dziennymi to mnie krew zalewa.
                                    Niestety to jest subiektywne odczucie każdego z osobna. Czy to już zmierzch czy jeszcze nie. A w dzień jak dzisiaj, gdzie niebo zasnute jest grubą warstwą chmur? W sumie widoczność nie jest "ograniczona". Co do jazdy w deszczu to sprawa jest jasna.
                                    Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                    Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                    Komentarz

                                    • zbigniew147
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 482

                                      #43
                                      :evil: no Q%&R%W$&A - właśnie mija 5 dzień jak wymieniłem żarówki i lewa już nicht funkcjonirt :evil:
                                      włożyłem w piątek produkt firmy Hella Standard :evil:

                                      Komentarz

                                      • kiniu_tar
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 35

                                        #44
                                        Zamieszczone przez zbigniew147
                                        Te które mi teraz padły to były Tungsram - takie tylko były w stacji paliw a musiał koniecznie wymienić. We wcześniejszych autach z reguły wsadzałem produkty Osram-u.
                                        a co producent wsadził nie wiem.
                                        Ja w fiacie jak miałem Tungsram to mi padały średnio raz na rok. Jak zmieniłem na Lucas to od chyba 3 lat jest spokój. Inna sprawa że faktycznie żarówki powinno się wymieniać parami. Jak padła jedna to bardzo często w niedługim odstępie czasu pada druga.

                                        ps. żarówki Tungsram to nawet te domowe na 230 v spisują się słabo (czytaj przepalają) i unikam ich jak ognia.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...